Talend Remote Support & Monitoring Services

Al meer dan 5 jaar bieden wij een service center met volledig uitgeruste remote service voorzieningen voor Talend eindgebruikers. Inmiddels zijn er meer dan 12.000 calls ontvangen en naar tevredenheid verwerkt. Sinds begin van dit jaar hebben wij ons service center uitgebreid om remote support met beheer en monitoring ook in Nederland aan te kunnen bieden.

Zodra een Talend installatie is opgeleverd en als productiesysteem ingezet wordt, zijn er ongetwijfeld nog diverse zaken die toegevoegd, aangepast of anderszins verbeterd kunnen worden. Ook is het mogelijk dat aanvullende ondersteuning voor opleidingen nodig is buiten de standaard Talend trainingen. Het is tenslotte van belang om optimaal gebruik te maken van de nieuwe Talend omgeving en deze mee te laten groeien met nieuwe eisen binnen uw organisatie.

In een 24/7 actieve productieomgeving moet ieder proces en elk onderdeel van de installatie beschikbaar zijn. Met name voor eindgebruikers, die de Talend Open Source variant inzetten, zijn support services en SLA’s niet inbegrepen. Toch is er soms vraag naar expertise en capaciteit om beheer en operatie te ondersteunen of naar het inschakelen van een expert als er op een gegeven moment problemen ontstaan. Als implementatie partner van Talend hebben wij veel ervaring met support en onderhoud van Talend (productie) omgevingen.

“Talend Support Strippenkaart”

Voor al de genoemde beheer- en uitbreidingsactiviteiten, maar ook voor tijdelijke projectondersteuning bieden wij passende support pakketten aan. Wij bundelen deze in verschillende varianten van onze “Talend Support Strippenkaart”. Alle aanvragen worden centraal via een ticket tool gemanaged – zo heeft u altijd inzicht in de actuele status.

Via onze servicedesk kunnen volgende werkzaamheden uitgevoerd worden:

  • Eerste & tweedelijns support
  • Systeem en procesmonitoring
  • Opstellen rapportages
  • Geven van technisch- en architectuuradvies
  • Het oplossen van geconstateerde issues
  • Het uitvoeren van ad-hoc wensen en eisen
  • Het implementeren van deel projecten (on-site & remote)

Het support proces

De eerste stap voor het leveren van support is een uitgebreid initiële intake en analyse van uw omgeving. Hierbij zullen wij de documentatie van uw systeemarchitectuur en van reeds bestaande implementaties opvragen. Ook zullen wij afspraken maken over hoe we toekomstige wijzigingen centraal documenteren, zodat we deze ook kunnen supporten. Met hulp van uw interne IT-afdeling zullen wij ook de nodige remote toegang naar uw Talend omgeving bespreken.

Op basis van deze intake gaan wij de documentatie verwerken en binnen ons support team delen. Daarnaast voeren wij ook een eerste analyse uit, waaruit een lijst met verbeterpunten tot stand komt, om de stabiliteit en performance van uw Talend omgeving te verbeteren.

Meer informatie

Bent u Talend gebruiker en op zoek naar een betrouwbare partner voor support met beheer, uitbouw en updates van uw Talend-omgeving? Wilt u meer weten over onze support services en de details van de verschillende support pakketten? Neem dan contact met ons op of bel ons rechtstreeks voor een kennismakingsgesprek.